SZTUKA PLANOWANIA, pora wznieść się na wyższy poziom. HIERARCHIA zadań to takie proste!



Praca zawodowa codziennie stawia przed nami wyzwania często jesteśmy nią obładowany i wręcz przerażeni, że nie zdąży. Planowanie to świetny sposób na organizację, bez obawy, że się o czymś zapomni, czy będzie się odkładać w nieskończoność. Pora wejść na kolejny poziom planowania i wprowadzi do naszej listy, hierarchę, która wprowadzi ład i porządek. Przejęcie kontroli nad pracą jest najważniejsze, inaczej nadal będzie się szarpał i był ciągle przemęczony i w niedoczasie. Koniec z tym!

Najpierw zadania obowiązkowe, które mają realny wpływ na naszą karierę. Za nie najtrudniej się zabrać, bo wymagają od nas maksymalnego skupienia i mnóstwo pracy. Dzięki ich realizacji na początku wszystko inne stanie się po prostsze w naszym przekonaniu. Często je odkładamy na później, pora z tym skończyć i zacząć w pełni wykorzystywać swój potencjał.

Kolejny stopień to zadania na już, trzeba zarezerwować sobie czas na nieprzewidziane zwroty akcji w pracy. Nie ma, co upychać na siłę zadań, bo często nie mamy tyle czasu. Musisz być przygotowany na taką ewentualność, że coś może się wydarzyć, aby później nie wpadać w popłoch, że się, z czym nie zdąży, i mieć później wyrzuty sumienia, że nie zrealizowało się planu. W to miejsce jednak należy mieć alternatywę, żeby bezczynie nie gapić się w monitor czy przystojnego kolegę z pracy.

Dużo czasu poświęcamy na prozaiczne rzeczy jak maile, poczta to też jest potrzebny jest czas. Mimo, że nie ma z nich wymierne korzyści to jednak jest to obowiązek. Nie da się ich nie zrobić czy pominąć, a tym bardziej udawać, że da się wcisnąć między inne zadanie. Zarezerwuj sobie na nie czas.


Pora na zadaniowa ważne teraz masz ten luz, że zrobiłeś, co powinieneś, obowiązkowe zrobione, bieżące sprawy również, więc teraz możesz skupić się na tych które nie są pilne ale ważne w rozwoju swojej kariery..

Planowanie to sztuka, pora nauczyć się w pełni wykorzystywać jej potencjał. Dzięki wprowadzeniu hierarchii będziesz realizował rzeczy pilne i obowiązkowe zachowując równowagę w pracy. Czując, że jesteś w niej potrzebny i robi rzeczy ważne, a nie tylko konieczne i obowiązkowe.

Ewa Kalina


Share this:

Prześlij komentarz

 
Copyright © Ewa Freya. Designed by OddThemes