Jak przestałam narzekać?

Jak przestałam narzekać


Czasem wydaje mi się, że jednym z naszym ulubionym sportów oprócz piłki nożnej i skoków narciarskich jest narzekanie. To fenomenalne zjawisko zawsze wzbudzają we mnie atak białej gorączki i złości, dziś reaguje ironicznym uśmiechem. Wtedy nie rozumiałam, dlaczego ludzie tracą tyle czasu i energii na użalanie się nad sobą i swoim losem. Zamień coś w końcu z tym robić. Niestety szybko okazało się, że sama dałam się wciągnąć w tą maszynę narzekania, chodź szybko się ocknęłam i stwierdziłam, że dość tego, koniec z tym bezcelowy i bezsensownym narzekaniem. Oczywiście jak wszystkiego w życiu można się nauczyć tak można się od nauczyć.


Postanowiłam sobie, że o ile oczywiście będzie to możliwe odizoluje się od osób, które wciąż narzekają na wszystko dookoła, żeby jeszcze bardziej nie przesiąknąć tym jadem. Oczywiście, że takie życie jest dużo prostsze w końcu zrzucasz odpowiedzialność za swoje życie na innych czy na sytuację w kraju a nawet na pogodę. Ta straszna gra, w kto ma gorzej i jest tak powszechna, że czasem boję się wychodzić z domu, ale naprawdę jak się chce można ograniczać kontakty z narzekających. Dzięki temu nie daję wciągać się w temat, bo albo go zmieniam albo się ulatniam reagując na ten bełkot uśmiechem.

Dziś wiem nawet jestem pewna, narzekanie nic nie zmieni w moim życiu, a nawet niszczy je od środka. Choć wiem, że czasem trzeba po prostu zaakceptować życie taki, jakie jest, bo nie mamy na wszystko wpływu, ale z drugiej strony nie mam zamiaru oddawać życia walkowerem, czasem trzeba zawalczyć o swoje, a nie stać i płakać.

Czasem myślę, że ci narzekający jeszcze nie zeszli na ziemię, wciąż są w strefie marzeń i wmawiają sobie, że inni mają szczęście, wpływy i Bóg wie, co jeszcze. I tak żyją, nawet nie biorąc pod uwagę, że to oni są panami swojego losu wciąż na coś czekając. Niestety na wszystko w życiu trzeba zapracować i nic samo się nie dzieje im szybciej to zrozumiesz tym lepiej.

Moda do narzekania ma się jak najlepiej z pewnością każdy znajdzie wiele powodów, ale czy nie lepiej tracić energię na działanie niż na użalanie się nad sobą, trzeba zdecydować, co się wybiera.


 Ewa Kalina

Share this:

Prześlij komentarz

 
Copyright © Ewa Freya. Designed by OddThemes