W każdej pracy bardzo ważna jest koncentracja to dzięki niej jesteśmy w stanie działać, często jednak sami ją zabijamy. Nasza obecna rzeczywistość jest pełna rozpraszaczy, a my zamiast je niwelować wręcz sami je dokarmiamy. Czas pozbyć się największych rozpraszaczy i w pełni wykorzystać swój potencjał.
Nawyk, który niszczy naszą
koncentrację jest niestety dość powszechny mianowicie, nie kończenie jednego
zadania zaczynanie kolejnego. Przez to rozgrzebane zadanie wisi nam nad głową i
po prostu rozprasza. Czas z tym skończyć i wręcz zmusić się do zmiany nawyku, dobrym
sposobem jest zapisywanie zadania do wykonania, tworzenia planu dnia. To
świetny sposób, możemy świadomie zagospodarować swoim czasem, określając ile
będziemy go potrzebowali, można przewidzieć niespodziewane przerwy, a do tego
najważniejsze o niczym nie zapomnisz i nie będziesz wpadał w popłoch, że tyle
masz jeszcze do zrobienia.
Kolejną zmorą naszych
czasów jest, niepisany przymus bycia na bieżąco, te wszystkie wyjące dzwonki o
nowym mailu, wiadomości, powiadomienia nie sprzyjają koncentracji. Czas może
wyłączyć się, choć na chwilę, możesz przecież sprawdzać informacje, co godzinę,
pewnie świat się nie zawali a, twoja koncentracja będzie ci za to dziękować. Z
czasem przyzwyczaić się do tego, a na razie wycisz telefon, media społecznościowe
i skrzynkę pocztową, a zobaczysz, że praca będzie szła łatwiej i sprawniej.
To samo dotyczy muzyki, o
telewizji nie wspomnę, bo nawet nie mogę sobie tego wyobrazić, że można oglądać
telewizor w pracy, ale co do muzyki jednych to motywuje innych rozprasza.
Ułożona gotowa ścieżka muzyczna jest jak najbardziej akceptowalna, ale już
radio, wiadomości, tragedie, śmierć, wykrywanie milionów mogą niektórych
rozpraszać. Więc albo korzystaj ze swojej ścieżki dźwiękowej, albo wyłącz
radio. Nie będziesz wtedy wręcz karmiony i nękany przez złe informacje, a co za
tym idzie nie będziesz miał się, czym rozpraszać.
W pracy nasza koncentracja
jest bardzo ważna, trzeba nauczyć się kończyć jedno zadanie, a zaczynać kolejne
inaczej zostaniesz wciągnięty przez chaos. Co do rozpraszaczy, z którymi możemy
poradzić sobie siłowo, wyłącz te powiadomienia zajmij się pracą, a zobaczysz
ile tracisz czasu na zbędne rzeczy? To samo dotyczy radia, po co masz się
martwić, denerwować lepiej pracować w szklanej kuli. Koncentracja jest łatwo zabić,
więc należy o nią zawsze dbać, i w miarę możliwości wyeliminować wszystkie
rozpraszacze.
Ewa Kalina
Prześlij komentarz