Po prostu żyj,

Każdy z nas ma takie samo prawo do życia, by spełniać swoje marzenia i pragnienia, niestety często jest to przez nas blokowane. Czemu tak się dzieje, odpowiedź jest prosta, zostaliśmy tak wychowani, że musimy być posłuszni i żyć w określonych ramach, które zostały nam narzucone, bo tak robią wszyscy? Niektórzy z nas dochodzą do takiego momentu, że wiedzą, czy też czują, że mogą wszystko. Począwszy od faktu, że nie muszą przejmować się opinią innych, po to, że są samodzielną jednostką, która ma prawo marzyć, podejmować samodzielnie decyzję i nie żyć według określonego szablonu. To wbrew pozorom dość trudna sztuka. Obecnie możemy podróżować na koniec świata, porozumiewać się z każdym na świecie, czyż to nie cudowne, ale pytanie jest jedno, czy potrafimy z tego korzystać?


Przez wiele lat żyłam pod dyktando innych, aż w końcu zrozumiałam, że zamiast spełniać się, jestem tylko marionetką w czyś rękach, czy też niewolnikiem. Już nie żyje po to, żeby spełniać czyjeś marzenia, plany, dziś wiem, że każdy z nas jest wyjątkowy, ma prawo wyrażać swoje zdanie i nie musi przejmować się opinią innych, to samo dotyczy sposób na życie, bo w końcu to mój czas i moje życie. To ja wyznaczam swoją drogę i kształtuję swoje życie, mam prawo żyć jak chce, spełniać swoje, a nie czyjeś marzenia. Nie to nie jest egoizm, to jest po prostu dbanie w końcu o siebie.

Przejmowanie się opinią innych jest chyba najstraszniejsze, takich rzeczy po prostu trzeba się nauczyć, jeśli wciąż masz z tyłu głowy fakt, że jesteś oceniana i boisz się zrobić krok, to mogę powiedzieć, ludzie mówili, mówią i mówić będą. Jeszcze się taki nie urodził, żeby wszystkim dogodzić, a niestety strach przed opinią i oceną innych nas paraliżuje. Czy na pewno chcesz taki sposób poświęcić swoje życie, chodzić na palcach przy osobach, które w zasadzie nie są dla ciebie nikim znaczącym, i tylko kochają znęcać się nad innymi? Takich ludzi powinno ci być tak po ludzku żal, bo zamiast sami się rozwijać, poszli na łatwiznę.

Realizowanie swoich pasji i marzeń to nie jakaś brednia, może najwyższy czas, abyś przestał zgadzać się na przeciętność, ja wiem, że życie daje w kość, ale czasem warto, podnieś się i udowodnić samemu sobie, że dasz radę. Wiara we własne możliwości to jest klucz do sukcesu, przestać oglądać się na innych, porównywać, każdy z nas jest inny i wyjątkowy, więc pracuj i twórz swoją rzeczywistość.

Pamiętaj, zawsze masz wybór, zawsze jest wyjście z sytuacji, życie będzie się toczyć dalej z tobą czy też bez ciebie, ty decydujesz. Czego można chcieć więcej niż żyć i marzyć, a do tego sprawiać by marzenia się spełniły, to są takie rzeczy, które zrozumiałam w ciągu ostatnich kilku lat, najwyższy czas, abyś i ty wziął się za swoje życie.

Ewa Kalina

Share this:

Prześlij komentarz

 
Copyright © Ewa Freya. Designed by OddThemes