Czas płynie nieubłaganie, czasem wręcz przecieka przez palce nie, kiedy mamy wrażenie, że nie zrobiliśmy nic to przybliżyłoby nas do sukcesu, zajmując się wciąż bieżącymi sprawami. Pora przeciągnąć czas na swoją stronę i zacząć mądrze nim rozporządzeń, zrobić to, co do nas należy, a później zająć się z zadaniami, które mają realny wpływ na naszą przyszłość. Wiem, że przy natłoku zadań ciężko jest do zrobić na szczęście są na to sposoby, by w pełni wykorzystać swój czas. To od ciebie zależy jak nim rozporządzasz nie ma, co zwalać winy na natłok zadań, trzeba go muszę rozplanować, a przede wszystkim, wprowadzać w codzienne życie.
Planowanie
dnia pracy to konieczność, nie da się inaczej, ja wiem, że nie wszyscy są do
niego przekonani, ale chociaż spróbuj, a zobaczysz, jakie rezultaty przyniesie
i to w bardzo szybkim czasie. Planowanie ma w zasadzie same plusy nie zastanawiasz
się, od czego masz zacząć, możesz rozplanować sobie zadanie tak by na wszystkie
starczyło ci czasu. Nigdy nie przytłoczy cię nawał obowiązków, bo będziesz je
kontrolował. Możesz pogrupować zadania na obowiązkowe, ważne i koniecznie
uwzględniając margines czasowy, który jest tak ważny przy nieprzewidziana
zwrotach akcji w ciągu dnia.
Podziel
swoją pracę na etapy, aby mądrze zarządzać sobą w czasie to podstawa, dzięki
temu skrócić jej czas nie będziesz przemęczony, a każdy dzień będzie wyjątkowy.
Koniecznie musisz wiedzieć, co zamierzasz tego dnia zrobić, wyznaczanie zadań
to podstawa. Czas, w którym zamierzasz je zrealizować jest równie ważny,
podziel te duże zadania na mniejsze, kawałek po kawałku. Dzięki temu nie
dopadnie cię znudzenie i przemęczenie, a ponadto, gdy zadanie jest naprawdę
duże nie będziesz go odkładał do ostatniej chwili. W planowaniu ważne są
podsumowania tygodnia, miesiąca żeby wiedzieć jak przebiega twój rozwój i co możesz
w nimi jeszcze ulepszyć.
Przeważnie
dzień pracy zaczyna się od przeglądu skrzynki mailowej, poczty czy plotek z życia
współpracowników, najwyższa pora to zmienić. Od rana, gdy masz najwięcej
energii, motywacji nie trać go na bzdury, skup się na ważnym zadaniu. Wtedy nic
cię nie zaskoczy w ciągu dnia, zadanie zrobione, wtedy możesz przejść do swoich
obowiązkowych zajęć, odpisując na maile, przejrzeć pocztę. Często marnotrawny
ten najbardziej produktywny czas, ale już wystarczy pora wprowadzić zmiany w
naszym planie.
Oczywiście
nie ma, co się oszukiwać nie jesteś super bohaterem i nie potrafisz pracować na
pełnych obrotach przez osiem godzin. Dlatego przy planowaniu uwzględnij ile
teoretycznie czasu powinno ci to zająć z małym marginesem. To bardzo ważne, czasem
jedno zadanie tak nas pochłania, że poświęcamy mu za dużo czasu nie
uwzględniając przy tych innych. Pamiętaj duże zadania dzielisz na małe części,
wtedy praca będziesz szła sprawnie i nawet nie zauważysz jak go ukończyć.
Zarządzanie
sobą w czasie to trudna sztuka, której jak wszystkiego w życiu da się nauczyć.
Pora zapanować nad czasem, to ty decydujesz, kiedy i co robisz, więc nie bądź
zakładnikiem czasu, a jego panem.
Ewa Kalina
Prześlij komentarz