Mądrze dysponuj swoim czasem!


Dysponuj czasem mądrze


Czas płynie nieubłaganie, czasem wręcz przecieka przez palce nie, kiedy mamy wrażenie, że nie zrobiliśmy nic to przybliżyłoby nas do sukcesu, zajmując się wciąż bieżącymi sprawami. Pora przeciągnąć czas na swoją stronę i zacząć mądrze nim rozporządzeń, zrobić to, co do nas należy, a później zająć się z zadaniami, które mają realny wpływ na naszą przyszłość. Wiem, że przy natłoku zadań ciężko jest do zrobić na szczęście są na to sposoby, by w pełni wykorzystać swój czas. To od ciebie zależy jak nim rozporządzasz nie ma, co zwalać winy na natłok zadań, trzeba go muszę rozplanować, a przede wszystkim, wprowadzać w codzienne życie.


Planowanie dnia pracy to konieczność, nie da się inaczej, ja wiem, że nie wszyscy są do niego przekonani, ale chociaż spróbuj, a zobaczysz, jakie rezultaty przyniesie i to w bardzo szybkim czasie. Planowanie ma w zasadzie same plusy nie zastanawiasz się, od czego masz zacząć, możesz rozplanować sobie zadanie tak by na wszystkie starczyło ci czasu. Nigdy nie przytłoczy cię nawał obowiązków, bo będziesz je kontrolował. Możesz pogrupować zadania na obowiązkowe, ważne i koniecznie uwzględniając margines czasowy, który jest tak ważny przy nieprzewidziana zwrotach akcji w ciągu dnia.

Podziel swoją pracę na etapy, aby mądrze zarządzać sobą w czasie to podstawa, dzięki temu skrócić jej czas nie będziesz przemęczony, a każdy dzień będzie wyjątkowy. Koniecznie musisz wiedzieć, co zamierzasz tego dnia zrobić, wyznaczanie zadań to podstawa. Czas, w którym zamierzasz je zrealizować jest równie ważny, podziel te duże zadania na mniejsze, kawałek po kawałku. Dzięki temu nie dopadnie cię znudzenie i przemęczenie, a ponadto, gdy zadanie jest naprawdę duże nie będziesz go odkładał do ostatniej chwili. W planowaniu ważne są podsumowania tygodnia, miesiąca żeby wiedzieć jak przebiega twój rozwój i co możesz w nimi jeszcze ulepszyć.

Przeważnie dzień pracy zaczyna się od przeglądu skrzynki mailowej, poczty czy plotek z życia współpracowników, najwyższa pora to zmienić. Od rana, gdy masz najwięcej energii, motywacji nie trać go na bzdury, skup się na ważnym zadaniu. Wtedy nic cię nie zaskoczy w ciągu dnia, zadanie zrobione, wtedy możesz przejść do swoich obowiązkowych zajęć, odpisując na maile, przejrzeć pocztę. Często marnotrawny ten najbardziej produktywny czas, ale już wystarczy pora wprowadzić zmiany w naszym planie.

Oczywiście nie ma, co się oszukiwać nie jesteś super bohaterem i nie potrafisz pracować na pełnych obrotach przez osiem godzin. Dlatego przy planowaniu uwzględnij ile teoretycznie czasu powinno ci to zająć z małym marginesem. To bardzo ważne, czasem jedno zadanie tak nas pochłania, że poświęcamy mu za dużo czasu nie uwzględniając przy tych innych. Pamiętaj duże zadania dzielisz na małe części, wtedy praca będziesz szła sprawnie i nawet nie zauważysz jak go ukończyć.

Zarządzanie sobą w czasie to trudna sztuka, której jak wszystkiego w życiu da się nauczyć. Pora zapanować nad czasem, to ty decydujesz, kiedy i co robisz, więc nie bądź zakładnikiem czasu, a jego panem.

 Ewa Kalina

Share this:

Prześlij komentarz

 
Copyright © Ewa Freya. Designed by OddThemes