Co zrobić, gdy masz za dużo na głowie?


Bywają takie dni, że musielibyśmy się po prostu rozwodnić, aby wykonać wszystkie zadania. Jak to w życiu bywa począwszy od zawirowań losu po zwykłego lenia. Lista zadań jest długa, a godziny nieubłaganie uciekają. Oczywiście, że można się poddać bez walki usiąść w kącie i się rozpłakać z powodu bezsilności to też jest wybór. Lepiej jednak trzymać nerwy i na nawozy i zrobić ile się tylko da nie wpadając w histerię.

Hierarchia to słowo powinno nam towarzyszyć we wszystkim, co robimy, sam zdecyduj o ważności zadania. Czasem po prostu warto odpuścić lub przenieść je na inny dzień. Nie, nie jesteś super bohaterem skup się na najważniejszych rzeczy, których nie możesz po prostu odpuścić.

Zdaję sobie sprawę, że plan dnia jest mega wypchany, ale pierwsze i najważniejsze pytanie brzmi, czy na pewno jest to potrzebne, czy tylko zabiera ci czas i energię.

Wpadanie w popłoch również nie jest dobre, nie masz zrobić tego szybko, ale dobrze, często jesteśmy rozkojarzeni, pora nauczyć się skupiać na tych najważniejszych. Sama świadomość, że nie musisz wszystkiego sprawia, że lepiej się z koncentrujesz na naprawdę ważnych sprawach.

Czasami po prostu trzeba zaakceptować fakt, że nie da się wszystkiego zrobić. Dlatego najważniejsze to wprowadzić hierarchię, by zajmować się naprawdę ważnymi zadaniami, a pozostałe odłożyć, bez obawy ż się coś zawali. Marnowanie swojego czasu i energii na błahe sprawy to problem wielu z nas, pora z tym skończyć i realizować naprawdę ważne zadania.


Ewa Kalina

Share this:

Prześlij komentarz

 
Copyright © Ewa Freya. Designed by OddThemes