niedziela, 11 września 2016

WIERSZE i TEKSTY PIOSENEK - Ewa Kalina

Nasz świat

I
Nowy dzień, taki sam jak kilka poprzednich
a ja znów muszę wyjść z dom
nie dlatego że chcę ale muszę
by znów zlać się ze szarym tłumem robotów
by jak maszyna zrobić swoje 12h
oby starczyło do 10
patrze na świat a krew mózg zalewa
w duchu wołam krzyczę
lecz tylko echo mi odpowiada
a  szara rzeczywistość znów się uśmiecha
nie tak chcę żyć nie tak miało być
myśli w głowie się kotłują
bo kto urządził tak ten świat
że kolejne młode pokolenie spotka barierę
by spełnić swe marzenia by chcieć więcej od życia
niż małe M i minimalne wynagrodzenie
a może jesteśmy ludźmi drugiej kategorii
choć walczymy uparcie,  już walkę przegraliśmy
bo gdy świat na pieniądzu stoi
nie mam nic więcej do powiedzenia


ref
A to powstało podczas wielkiego moralnego kaca
Na mapie życia szukając jasnego punktu
i może w końcu go odnajdę
bo nikt nie zniszczy tego kim jestem
nie wiem jak wy ale ja idę żyć


II
może to wewnętrzny głos chamstwa
daje mi siłę do walki o swoje marzenia
choć czasem mam wrażenie że
szukam czegoś co nigdy nie nadejdzie
już sam nie wiem
żyjąc w świecie który nie zadaje pytań
tylko chce i to coraz więcej
wśród przyjaciół którzy wbijają sztylet w plecy
uśmiechając się przy tym szczerze
ja tego nie rozumiem ja tego nie łapię
a co z tymi co ciągle narzekają
szukając usprawiedliwienia  swej niedoli w systemie
bo gdy sama nadzieja pozostanie
nic już mnie nie powstrzyma
bo walić do wszystkich drzwi jak oszalały
i choć teraz uśmiecham się przez łzy
w tym złym świecie
który karmi się obłudą i tanimi obrazkami
jestem sam nie wiem nawet po co


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz