Polska moda narodowa.



Jesteśmy narodem bardzo zaradnym i pomysłowym, powody można mnożyć przez zimną wojnę po komunizm i właśnie te braki we wszystkim sprawiły, że wytworzyliśmy, swoistą polską modę narodową która, zawitała w każdy zakątek naszego pięknego kraju i stała się codziennością.

Zacznijmy może od skarpetek do sandałów, latem zawsze jest okazja spotkać takiego osobnika, przeważnie rodzaju męskiego, a do tego skarpetki obowiązkowo muszą być koloru białego. Czy to się kiedyś zmieni, wątpię?

Skoro jestem, na tematyce klapków to naszą narodową tradycją jest. fakt, że po przekroczeniu progu gospodyni pyta się o numer buta, to jest coś niesamowitego, często nawet jest osobna szafka na klapki la gości. Nie mam, pojęcia skąd to się wzięło, ale najzabawniejszy staje się fakt, gdy gospodyni odkrywa, że nie ma takiego rozmiaru, to zażenowanie na twarzy jakby nie zaliczyła pierwszego testu z gościnności.

Dawno temu, triumf wiodły białe kozaki, noszone zarówno w zimę, jak i w formie light latem, to było coś niesamowitego, włosy blond lub pochodne na tapir rzecz jasna, oko podkreślone węglem a na ustach trupi kolor i brwi od szklanki I nieważne było, skąd pochodzisz, moa to moda, teraz te panie są starsze, ale da, się je rozpoznać po fryzurze, panterce i lakierowanych kozakach.

Na moje szczęścia z mody wyszedł ohydny sztruks, nie wszyscy to pamiętają, ale w dotyku przypominało martwego kota od dwóch tygodni. I te zacne kolory, bordo, zgniła zieleń, ale to nie wszystko do spodni można było sobie obrać marynarkę do kompletu. Ja tylko spokojnie zaznaczę, że pół szkoły tak chodziło, no niestety niektóre rzeczy trzeba przeżyć, żeby zrozumieć.

Kolejny strój, który zawładną polskimi umysłami, a mianowicie dres, dres fajny jest, Dres wbrew pozorom ma, się świetnie nawet posiada swoją subkulturę, bo dresiarzy widujemy wszędzie od małych miast po wielkie aglomeracje. Są, nawet tacy fanatycy co chodżą śpią i myją się w dresie.

Na zakończenie ekskluzywna wielofunkcyjna torba z biedronki i wcale nie dla elit żulostwa, ale dla każdego z nas. Choćby na plaży ile osób miało zacne torby z biedry w cytrynkę czy kiwi. Ja myślę, że Polacy uwielbia tak sieć sklepów biedronka, bo myślą, że to nasza firma, co prawda nazwa może zmylić, ale muszę, to powiedzieć właścicielem sieci sklepów biedronka jest, portugalskie konsorcjum.

A cóż by zrobiły nasze babki i matki bez wielkich błękitnych ewentualnie kremowych koszul nocnych, którymi straszą, nocami idąc, do łazienki niczym widmo, wyjadając nocą kabanosy z lodówki. Kiedyś chciała sprawdzić, na czym polega, jej fenomen więc pożyczyłam, jedną koszulę na noc, oczywiście moja mama posiada cały arsenał, ale podczas spania podwinęła mi się w okolice pasa i delikatnie, mówiąc, połamała, kręgosłup na kilka dni, widocznie nie zapoznałam się z instrukcją obsługi, co jednak nie zmienia faktu, że są one uwielbiane przez matki i babki


Ewa Kalina.

Share this:

Prześlij komentarz

 
Copyright © Ewa Freya. Designed by OddThemes